Carglassin keskeinen sijainti Konalassa, modernit tilat ja sujuva yhteistyö Tallbergin kanssa mahdollistavat ensiluokkaisen asiakaskokemuksen.
Motor Center Konala on Tallbergin omistama kiinteistö, joka sijaitsee vilkkaan Vihdintien varrella, osoitteessa Ristipellontie 21. Se on nykyaikainen palvelukeskittymä, joka tarjoaa monipuolisen kattauksen palveluita autoileville ja aktiivisille vapaa-ajan viettäjille.
Modernissa liikekeskuksessa toimii useita kaupan- ja palvelualan yrityksiä, joista yksi on tuulilasien korjaamisen ja vaihtamisen edelläkävijä Carglass. Carglass on osa maailman johtavaa autolasien korjaamiseen ja vaihtamiseen erikoistunutta Belron-konsernia, jonka juuret ajoneuvolasituksessa ulottuu aina 20-luvulle saakka, jolloin yhtiö laajensi toimintaansa rakennuslaseista tuulilaseihin. Belron on autolasien korjauksen ja vaihdon edelläkävijä yli 40 maassa. Sen liikevaihto on yli 6 miljardia euroa ja yritys työllistää reilut 30 000 henkilöä.
Laatu syntyy asiakkaan toiveiden kuulemisesta ja tyytyväisistä työntekijöistä
Carglassin tavoitteena on olla autoilevien asiakkaiden ykkösvalinta tuulilasien korjauksessa ja vaihtamisessa ja kalibroinneissa. Yhtiö panostaakin asiakaspalvelun laatuun ja henkilöstön tyytyväisyyteen. Alan paras asiakaskokemus on yrityksen tärkein kivijalka. Asiakaspalautetta kerätään aktiivisesti ja se ohjaa kaikkea tekemistä. Suomessa Carglassin NPS (Net Promoter Score) on huippulukemissa ja henkilöstön työtyytyväisyys on huikeat 91 %, mikä kertoo paitsi toimivasta, ihmisläheisestä johtamismallista myös työhön liittyvien prosessien toimivuudesta ja yhtiön panostuksesta henkilöstön kouluttamiseen. ”Tavoitteena on tehdä asioita viisaammin, turhaa työtä vähentäen, työntekijöitä kuunnellen. Ja näin parantaa jatkuvasti palveluitamme.” kertoo Carglassin toimitusjohtaja Samuel Alander.
Uudet laajennetut tilat tukevat erinomaista asiakaskokemusta
Carglass on toiminut Motor Centerin kiinteistössä vuodesta 2011. Yhtiön uudet, laajennetut, läpiajettavat toimitilat ovat laajuudeltaan 452 m2 ja tarjoavat erinomaiset tilat autolasien vaihto- ja korjaustoiminnalle. Alanderin mukaan Konala on täydellinen sijainti palvelupisteelle keskeisellä sisääntuloväylällä: ”Pikahuollon palvelupiste kauppakeskusten ja julkisen liikenteen välittömässä läheisyydessä on erinomainen. Meidän tulee olla siellä missä ihmiset luontaisesti muutoinkin liikkuvat.”
”Konala ja Motor Center tarjoavat hyvän näkyvyyden jo ennestään hyvin tunnistettavalle Carglass-brändille. Lisäksi olemme panostaneet palvelupisteiden viihtyisyyteen ja kaiken korjaamolla tapahtuvan toiminnan läpinäkyvyyteen. Asiakkaalla on esteetön näkyvyys palvelupisteen odotustilasta korjaamoon ja mahdollisuus tarkkailla miten työ etenee ja miten autosta huolehditaan. Tämän on todennettu vaikuttavan suoraan asiakastyytyväisyyteen ja suositteluhalukkuuteen ja niinpä kaikki palvelupisteemme on rakennettu samalla ajatuksella”, Alander jatkaa.
Yhteistyö Tallbergin kanssa -luottamus ja vastuullisuus edellä
Carglassin toimitilat ovat osa Tallbergin omistamaa Ristipellontien kiinteistöä, ja yhteistyö Tallbergin kanssa on ollut Alanderin mukaan erittäin sujuvaa. Yhteistyöstä tarkemmin tiedusteltaessa hän summaa: ”Tallberg asettaa standardit vuokranantajalle. Jounin kanssa yhteistyö on ollut aina helppoa. Vastuullisuus ja ympäristövaikutusten raportointi ovat meille tärkeitä arvoja, ja Tallbergin toiminta täyttää kirkkaasti myös nämä kriteerit,” Alander päättää.