Raimo Lehto on Tallbergin kiinteistöissä näkyvästi liikkuva tekninen kiinteistönhoitaja. Hän on työskennellyt Tallbergin kohteissa jo yli vuoden ajan ja niinpä hän tuntee ison osan asiakkaistammekin – ja päinvastoin: Raimon tunnistaa jo moni.
Raimo liikkuu kiinteistöissä joko huolto- tai korjaustehtävissä, mutta yhtä usein hän on tarkastamassa ennakkoon tiloja, rakenteita ja esimerkiksi teknisten laitteiden suorituskykyä.
Ennakointi on kiinteistönhoidon lähtökohta – ja ainoa fiksu tapa toimia.
– Ennakoimalla voimme varmistaa kiinteistön hyvän teknisen kunnon, asiakastyytyväisyyden sekä asiallisen budjetin hallinnan, kertoo Erno Paakki. Hän on Raimon lähin kollega ja vastaa Tallberg-Kiinteistöjen teknisestä isännöinnistä.
Jätä huoltopyyntö verkkoon – Raimo nappaa sen kiinni.
Raimo Lehto seuraa asiakkaidemme verkkoon tekemiä palvelupyyntöjä puhelimestaan. Hän huolehtii siitä, että pyynnöt kuitataan vastaanotetuiksi, huolet selvitetään ja korjaukset tai huollot tulevat hoidetuksi ja kuitatuiksi. Jos jätät omat tietosi tekemääsi huoltopyyntöön, niin myös sinä saat kuittauksen.
– Käytössämme on Granlund Manager -huolto-ohjelmisto, johon asiakkaat voivat vuokralaisten verkkopalvelussa jättää suoraan huolto- ja vikailmoituksia. Verkossa asioiden hoito sujuukin kaikkien osapuolten kannalta nopeasti, Paakki lupaa.
Kovassakin paineessa Raimo säilyttää ystävällisen olemuksensa.
Raimo Lehto on kokenut kiinteistöalan osaaja, joka ratkaisee ja hoitaa suuren osan vioista jo paikan päällä käydessään. Erno kuvailee Lehtoa luotettavaksi, osaavaksi tekijäksi, joka ei jätä asioita kesken. Ja vaikka hän on usein kovin kiireinen ja hommat tulevat usein ryppäinä, niin Lehto säilyttää ystävällisyytensä.
– Raimo on asiakaspalautteenkin mukaan helposti lähestyttävä ja miellyttävä henkilö asiakaspalvelussa. Kiinteistötekniikan ja asiakaspalvelun osaava henkilö on kiinteistölle, omistajille ja tilojen käyttäjille kullan arvoinen, Erno kiittelee.
Seuraamme sovittuja laatumittareita ja asiakastyytyväisyyttä.
Kun mittarien kautta katsotaan, niin vuonna 2021 huollossa saatiin hyviä tuloksia aikaan: esimerkiksi asiakkaiden vikoja koskeviin palvelupyyntöihin pystyimme vastaamaan erittäin tehokkaasti.
Sovittu vasteaika huollon kiireettömille toimenpiteille on 72 tuntia siitä, kun pyyntö tullut. Tämän sisällä normaalin huolto- tai korjauspyynnön tulee olla hoidettuna (ei koske töitä, jotka vaativat varaosatilauksia tai erityisalojen lupia tai osaamista). Raportin mukaan vuonna 2021 vasteaikojen mediaani oli noin 39 tuntia.
– Tämä on erittäin korkea luku ja kertoo muun muassa Raimon ja hänen aisaparinsa Jarno Pesosen sekä muiden teknisten erikoisalojen kumppaneidemme vastuullisuudesta ja ripeydestä, Erno arvioi.
– Meille tärkeä mittari on myös vuosittain tehtävä KTI:n asiakastyytyväisyys- tutkimus. Viime vuoden tutkimus osoitti, että olemme vieneet tätäkin toimintoa oikeaan suuntaan. Tallberg-Kiinteistöjen yleisarvosana eli nettosuositteluindeksi oli huikeat 67. Toki saamme tutkimuksen avulla myös kehitysvinkkejä asiakkailtamme, Erno korostaa.
Huoltopyynnöt lyhyesti
Tee huoltokutsu verkossa, valitse tästä
- huoltopyyntö kirjautuu huoltokirjaan
- Jos jätät omat tietosi, saat kuittauksen, kun työ otettu vastaan ja suoritettu (72 tunnin vasteaika kiireettömille huoltopyynnöille).
Asiakkaitamme palvelemme myös puhelimitse, esimerkiksi hätätilanteissa tai klo 8–16 ulkopuolella:
- Coor Service Management Oy, p. 010 622 5888
Huomaa nämä kohteet, näistä kohteista huolehtii:
- Sirrikuja 1 ja Kivensilmänkuja 2, Helsinki
- Kiinteistöpalvelut Myllypuron huolto Oy, p. (09) 3424 500 ma-pe 8-16, muina aikoina 0500 501 811
- Liukumäentie 15, Helsinki
- Rata ja Talohuolto RTH Oy, puh. 09 726 0470
Lisätietoja
Erno Paakki, Tekninen isännöitsijä, p. 050 300 5574, erno.paakki@tallberg.fi