Pandemian vuoksi olemme kaikki eläneet poikkeusaikaa. Koronapandemian aiheuttama tilanne alkoi näkyä suurelle osalle yrityksistä Suomessa maaliskuun puolivälissä. Vaadittiin pikaisia toimia terveyden ja taloudellisen tilanteen hallintaan. Nyt Suomen hallituksen ohjaamana on luotu polkua uuteen normaaliin, jossa vallitsee niin sanotusti ”kahden metrin yhteiskunnan” säännöt. Me Tallbergilla tarkastelemme ympäristöämme asiakkaidemme ja kiinteistöjemme kautta.
Maaliskuussa me kaikki toimimme ilmeisen nopeasti ja joustavasti: osa asiakkaistamme, niin kuin osa meistä Tallbergilla, siirtyi etätöihin ja ne, joiden työ vaatii läsnäoloa, on toiminut tiloissaan vastuullisesti ja aktiivisesti terveellisyydestä huolehtien. Kiinteistöjen käytön, yleisen siisteyden ja hygienian suhteen me olemme huolehtineet yhteistyökumppaniemme kanssa covid-19-ohjeistuksen mukaisesta toiminnasta.
Tämä on meidän kokemuksemme yhteistyöstä asiakkaidemme ja muun muassa huoltoyhtiöiden kanssa. Kiitämme teitä kaikkia huolellisuudesta ja vastuullisesta toiminnasta kevään kuluessa.
Ratkaisuja yhdessä asiakkaiden kanssa
Koronaviruspandemia ja toimet sen leviämisen estämiseksi ovat kääntäneet talousennusteet ylösalaisin kaikkialla maailmassa. Muutos on ollut ennennäkemättömän suuri ja nopea. Koronaviruksen leviämistä estävät sulkutoimet rajoittavat liikkumista ja liiketoimintaa Suomessa, millä on vakavia seurauksia talouskasvulle.
Valtiovarainministeriön ennusteen mukaan Suomen talous supistuu 5,5 prosenttia tänä vuonna. Toiminnallinen ja taloudellinen epävarmuus huolestuttaa suomalaisia yrityksiä laajasti, myös meitä ja asiakkaitamme. Olemme pystyneet yhdessä asiakkaidemme kanssa löytämään ratkaisuja tässä poikkeuksellisessa ja haasteellisessa tilanteessa. Toivomme, että pandemia saataisiin nopeasti selätettyä ja yhteiskuntaa voitaisiin jälleen avata turvallisesti ja näin saataisiin myös talouden toipuminen alkamaan.
Miten tästä eteenpäin? Ohjeita etätyöskentelyyn ja lähityöskentelyyn
Me Tallbergilla teemme työtämme paljolti etäpisteissä, kuten kaikki, joille se on mahdollista, on kehotettu tekemään. Usein työskentely vaatii kuitenkin työn tekemistä toimipaikassa. Näin toimivat tilojemme vuokrauksesta ja asiakkaiden palvelusta vastaavat henkilömme sekä kiinteistön teknisen ylläpidon ja huollon kumppanimme ja lukuisat asiakkaamme.
Tämän vuoksi haluamme kiinnittää jatkossakin huomiota suojautumiseen: huolehditaan tästä pesemällä käsiä sekä välttämällä lähikontakteja ja lähekkäin toimimista. Pidetään kahden metrin etäisyyttä toisiimme ja tervehditään toisiamme turvallisin tavoin eli ei kätellä, vaan heilautetaan kättä, kun kohdataan. Täältä löydät kattavasti ohjeita turvalliseen arkeen: https://hyvatyo.ttl.fi/koronavirusohjeistus.
Pidämme hyvää huolta asiakkaidemme toimintaympäristöstä
Kiinteistöjen ylläpitotoiminnassa olemme yhdessä kumppaniemme kanssa sopeuttaneet toimintaa vastaamaan koronatilanteen vaatimuksia. Kiinteistöjemme käyttäjiä on opastettu toimimaan vastuullisesti ja viranomaisten ohjeistuksien mukaisesti.
Siivouksen määrää ja laatua on kohdekohtaisesti säädetty vastaamaan kunkin kiinteistön käytön vaatimia olosuhteita. Asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä toimenpiteisiimme ja näin toivomme jatkossakin asioiden sujuvan. Pidämme kiinteää ja jatkuvaa yhteyttä ylläpidon ja kiinteistöhuollon kanssa, jotta olemme valmiita reagoimaan muuttuvaan tilanteeseen.
Kiinteistöjen ylläpidossa olemme pyrkineet ohjaamaan tyhjänä olevien tilojen talotekniikkaa, valaistusta ja ilmavaihtoa käytön tai käyttötarkoituksen mukaan. Emme kuitenkaan tingi laadukkaista, asetettujen tavoitteiden mukaisista sisäilma- tai työskentelyolosuhteista.
Seuraa ohjeita aktiivisesti
Noudatamme THL:n toimintaohjeita omissa toimissamme ja kiinteistöissämme koronavirusepidemian aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi. Olemme jakaneet kiinteistöihin, ja myös verkkosivuillamme on nähtävissä, Työterveyslaitoksen 20.3.2020 julkaisemat COVID-19-torjuntatoimien ohjeet. Tämän lisäksi meidän kaikkien tulee aktiivisesti seurata viranomaisten tiedottamista. Se ohjaa ajankohtaisesti oikeisiin toimintamalleihin.
Torjuntatoimet suojaavat niin työntekijöitä, asiakkaita kuin yhteistyökumppaneitakin. Kehotammekin osaltamme edelleen noudattamaan tarkasti annettuja ja päivittyviä viranomaisohjeita.
Palvelemme Sinua
Palvelemme asiakkaitamme puhelimitse, sähköpostitse ja huoltokirjajärjestelmän avulla. Ole yhteydessä, jos mieleesi tulee tiloihinne tai poikkeustilanteen ajan toimintaan liittyviä kysymyksiä.
- Puhelinvaihteemme palvelee arkisin klo 8–16 numerossa +358 20 742 0700. Vaihteeseemme voit myös ottaa yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@tallberg.fi.
- Kiinteistöpalvelut, kuten huolto ja tekninen ylläpito huolehtii tehtävistään edelleen kohteissa sovitun mukaisesti. Verkkosivuiltamme voit lähettää kiinteistökohtaiset huoltopyynnöt.
- Kaikki yhteystietomme löydät täältä: https://www.tallberg.fi/ota-yhteytta/
Kesä ja lomat lähestyvät
Kaiken tämän ohessa myös kesäloma-aika lähestyy. Kerromme kesän lomajärjestelyistämme seuraavassa uutiskirjeessä ja kunkin henkilön omassa sähköpostissa.
Toivotamme kaikille terveyttä ja luottavaista mieltä – pidetään yhteyttä!
Timo Valtonen, toimitusjohtaja, p. +358 50 364 8737 tai timo.valtonen@tallberg.fi